CLICK הוא ירחון לשיפור האנגלית לתלמידים בכיתות בית הספר היסודי וראשית חטיבת הביניים, בכיתות ה' ועד ז'.
לחצו למידע נוסף אודות לימוד אנגלית לילדים
מה במגזין?
הטקסטים ב-CLICK עוסקים בנושאים כגון מוזיקה, טבע, מדע, סרטים וטלוויזיה, ספורט, טכנולוגיה ומשחקי מחשב, סיפורים אישיים, ספרים, בעלי חיים, ראיונות ועוד.
הכתבות במגזין נכתבות בקפידה תוך שימת דגש על תכנים הולמים ומותאמים לתלמידים, ובד בבד הן לקוחות מעולמות התוכן של הילדים וכוללות נושאים פופולריים בקרב הקוראים הצעירים.
כך בצד טקסטים המעודדים קריאת ספרים והתייחסות לטבע סביבנו, ניתן למצוא ב-CLICK מידע על כוכבי ילדים מהארץ ומהעולם והמלצות על סרטי קולנוע חדשים.
זאת ועוד, חלק מהתכנים שבמגזין מוכרים לקוראים ממקורות אחרים. למשל, תכנים על תוכניות טלוויזיה פופולריות או משחקים שילדים אוהבים.
ב-CLICK תהיה לקוראים הזדמנות ראשונה לקרוא באנגלית על נושאים הקרובים ללבם.
תוך כדי קריאה נדרשים הקוראים להשתמש בידע הקודם שלהם, בזיכרון שלהם, בדעות ובהעדפות שלהם כדי לפענח את הטקסט הכתוב אנגלית ולהגיע להבנה טובה מאוד שלו.
התהליך הזה – שילוב של קריאה ושל הפעלת הידע הקודם בנושא – נחשב למאפיין של רמה גבוהה בשימוש בשפה, ראשונה או זרה.
לצד התכנים המוכרים אנו שמחים להביא תכנים בנושאים שרוב הקוראים הצעירים אינם מכירים, כמו מקומות מיוחדים בעולם, אנשים מעניינים, חידושים טכנולוגיים ועוד.
ידוע כי המוטיבציה הטובה ביותר ללמידת שפה זרה היא העניין שמגלה התלמיד בחומר, ואנו מספקים לקוראינו תכנים מרתקים שעומדים בפני עצמם גם ללא קשר למטרתנו לשפר את האנגלית שלהם.
המגזין כולל גם תשבצים ותרגילים לשיפור השפה בסגנון מבחני המיצ"ב, וכן מעודד את קוראיו לחשוב ולדבר באנגלית.
לצד כל כתבה תמצאו מילון עברי-אנגלי-ערבי למילים ומונחים קשים וחדשים המסייע להעשיר את אוצר המילים.
שאלות נפוצות
לצד כל כתבה ב-CLICK תמצאו מילון עברי-אנגלי-ערבי למילים ומונחים קשים וחדשים המסייע להעשיר את אוצר המילים. המגזין כולל גם תשבצים ותרגילים לשיפור השפה בסגנון מבחני המיצ"ב, וכן מעודד את קוראיו לחשוב ולדבר באנגלית. בין הטקסטים ניתן למצוא "טקסטים מפעילים", למשל מתכונים. הצלחתם של הקוראים לקרוא ולהבין נמדדת גם באמצעות יכולתם לבצע את ההוראות המופיעות בטקסטים. זהו נדבך נוסף בלימוד שפה שנייה – היכולת לא רק להבין טקסט באופן פאסיבי אלא גם ליישם אותו בצורה פעילה.
CLICK מעניק לקוראיו הזדמנות לקחת חלק פעיל ביצירתו – קוראים המעוניינים לפרסם כתבות משל עצמם מוזמנים לעשות זאת, ובכך להתאמן בכתיבה באנגלית ולשפר את יכולת הביטוי שלהם באנגלית כתובה.
הילדים של היום חיים ברשת, יודעים לא רע אנגלית אינטרנטית, עוברים במהירות בין מסכים ואתרים.
איזו תועלת יפיקו ממגזין מודפס? ראשית, מטרתו העיקרית של CLICK היא לסייע לתלמידים בשיפור האנגלית.
כדי לעשות זאת על הקוראים הצעירים להאט את הקצב ולהתעמק בתכנים המוצגים בפניהם.
בלי צלילי רקע או פרסומות שקופצות לנגד עיניהם ומבלבלות אותם. כאשר הקוראים הצעירים מדפדפים ב-CLICK, לא מתקיימת תחרות דינאמית על תשומת לבם, והם יכולים לבחור איזה טקסט לקרוא בהתאם לקריטריונים המאפיינים אותם כתלמידים ולא כצרכני מדיה דיגיטלית.
עדיין, המגזין צבעוני ומאיר עיניים, מכיל תמונות, צילומים ופוסטרים המסייעים בהבנת הנקרא ומושכים את הקוראים הצעירים לקריאה שנייה ושלישית להעמקת העניין והכיף.
הוא לא מחקה מגזינים מקוונים, אבל בהחלט מספק את הצורך של הקוראים הצעירים בצבע ובלהטוטי גרפיקה.
שנית, הקשר בין הקורא לכתב העת המודפס, כך מראים מחקרים, שונה מהקשר שלו למסך המחשב שלו.
מגזין מודפס, שאפשר לקחת אותו לאן שהולכים או לאחוז בו בעת הקריאה מספק חוויה אחרת מאתר אינטרנט שמספק לגולשים משוב מיידי – מאפיין שאינו עולה בקנה אחד עם המאפיינים הידועים לנו על רכישת שפה זרה.
כדי ללמוד שפה זרה ולהשתפר בה בעקביות, יש צורך בחזרתיות רבה ולאורך זמן. מאפיינים אלה מתאימים למאפייניו של המגזין.